torsdag 1 maj 2008

En LEDIG dag

Idag har jag inte bara ledigt från jobbet, jag har ledigt från hela familjen också. Alla har det bra på sitt håll så jag är hemma själv i huset. Det händer inte ofta! Jag har medvetet inte planerat in någonting alls idag.

Det finns ju så mycket man kan och borde göra så det är svårt att välja. Jag har redan gjort allt som jag måste göra idag, det var att deklarera. Förutom det så har jag hunnit med lite röj i tvättstugan, läst ut en bok och ätit lunch. Återstår att se vad det blir av eftermiddagen och kvällen.

Möjligen ska jag ge mig ut en stund i trädgården för att rensa det blivande potatislandet och peta ner lök. Det är så otroligt vackert på vår baksida nu när våra och grannarnas körsbärsträd slagit ut. I morse när jag tittade ut kändes det nästan som vinter, det var alldeles vitt men med en vårgrön bakgrund.

Dags att skörda rejält av rabarbern. Den växer så att man ser skillnad från dag till dag. Hmm, lite smältrabarber till fikat kanske!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: