söndag 11 maj 2008

Trängsel i grönsakslandet

Hur planerar man en trädgård så att det blir lagom? I vår trädgård så har det blivit större och större trädgårdsland under de senaste åren. Nu blir det trångt i alla fall när allt ska få plats. Än så länge har jag satt potatis på ett ställe och i det andra landet samsas grönkål, gul lök, rödbetor, två sorters sallad och zucchini. Så långt är allt väl!

Nu har jag en liten ruta kvar och ska tränga in två zucchiniplantor till, två jättepumpor och 13 tomatplantor! Borde inte tomatplantorna kunna stå mellan lökraderna? Eller ska dom stå mellan zucchiniplantorna? Men jag har hört att tomater och zucchini inte tycker om varandra och jag vill ju att dom ska trivas.

Jag hade tänkt ta lite trädgårdsbilder idag, men glömde bort det. Det kommer blider en annan dag. Det är ju bäst att passa på och fota nu medan det ser välrensat ut. Sen i sommar kommer allt att frodas, både det jag satt och ett och annat ogräs.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: