onsdag 7 maj 2008

100!!

Idag var jag lite sugen på att skriva, men kunde inte komma på något att skriva om. Då upptäckte jag att detta inlägget blir mitt 100:e blogginlägg. Det kan man ju blogga om!

Det hela började med två inlägg den 30:e oktober 2007. Egentligen började det förståss tidigare med tankar kring bloggande som snurrade runt i huvdet. Var det verkligen vettigt att blogga? Har jag verkligen något att skriva? Mannen bloggade redan för fullt, så lite inspirerad hade jag blivit. Men det var nog egentligen mer att svägerskan började blogga som fick mig att komma igång.

Från början visste jag inte alls vad jag skulle skriva om. (Hmm, undra om jag vet det nu??) Eftersom jag försöker hinna med en hel massa så blir det inte jättemycket om en sak. Det kan alltså inte bli en temablogg. Det blir en blandtemablogg. Det går i perioder vad jag skriver om.
- Periodvis blir det mycket miljöpropaganda eftersom det ligger mig varmt om hjärtat. Alltid påverkar jag någon och det vet jag att jag gjort. Poäng till mig!
- Påverkad av mannen så recenserar jag dom böcker jag läser, vilket blir långt, långt ifrån så många som han. Alltså blir det ingen bokblogg.
- Inspirerad av symässan i höstas så skulle jag vilja sticka, tova, sy och pyssla mer än jag gör och alltså skriva mer om det. Jag gissar att det kommer att bli mer sånt med tiden men än så länge tar barnen för mycket tid och kraft så att jag inte orkar komma igång med pysslandet.
- Matlagning och bakning är kul. Men det är ju inte lätt att skriva om. Jag lagar oftast mat enligt principen "vad finns i kylskåpet idag" och ni har ju inte samma saker som jag i kylskåpet. Dessutom vet jag ju inte efteråt exakt hur mycket jag hade i av det ena och det andra så jag kan ju inte rekonstruera ett recept heller.
- Scouting och annat uteliv är det mest avkopplande jag vet så det skriver jag också gärna om. Nu har ju min bloggperiod varit vintersäsong och mitt friluftsliv är mest vår-sommar-höst. Räkna alltså med mer sånna rapporter nu under sommarhalvåret.

Det var summeringen av mina första 100 blogginlägg. Nu ska jag fortsätta med mina nästa 100!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 kommentarer:

Joakim sa...

Bra idé med sandaler den ska jag ta fasta på.. ha de gott Joakim

niffin sa...

Grattis till dina 100!! :P