torsdag 29 maj 2008

Scoutavslutning

Nu är scouterna slut för denna terminen. I kväll har vi haft avslutning med frisbee-golf genom skogen. Att köra frisbee-golf genom skogen ökar ju spänningen. Plötsligen så studsar frisbeen mot ett träd och far åt ett helt annat håll.

Efter det var det prickskjutning på kameler med elrör. Det låter ju helkonstigt, men fungerade väldigt bra. Man stoppar ett smalt elrör i ett tjockare rör och spänner med ett gummiband så att det smala röret far iväg mot ett plank med en målad kamel. Grejerna fanns förberedda eftersom dom användes på ökenlägret förra helgen. Smidigt!

Efter en fikapaus så avslutade vi genom att ställa alla scouter och föräldrar på en matta. Sedan skulle mattan vändas utan att någon trampade utanför. Det tog en stund, men lyckades till slut med en del trängsel.

Nu dröjer det ända till augusti innan det är dags igen. Jag hade först tänkt att inte vara ledare under nästa år, men det är så härliga ungar så jag kan inte hålla mig helt ifrån det. Vi slår ihop två grupper till hösten vilket innebär att vi blir fler ledare som kan dela på jobbet. Jobb och jobb, det svåra tycker jag är att komma på idéerna. Att sedan vara där på mötena är bara roligt.
En annan anledning till att jag stannar som ledare är för att vi ska få behålla tjejerna. Det är flest killar som är ledare, bara killar i vårt ledargäng. Killarna är kanonbra och uppskattade, men det behövs lite kvinnligt blod också.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: