lördag 3 maj 2008

Danskt rågbröd

Sedan jag bodde på Scandic och kunde äta deras goda danska rågbröd till frukost varje dag i en vecka har jag blivit rågbrödsfrälst. Jag har köpt Ica:s rågbröd bake-off. En rejält tung svart klump. Mycket god. Just nu har jag ett annat väldigt gott rågbröd med surdeg och solrosfrön hemma. De tunna mörka skivorna är riktigt kompakta, men ändå saftiga. Det är jättegott med camember-ost på. Det passar också med någon hushållsost eller ett rejält lager gurka.

Nu skulle jag vilja baka sånt där mörkt bröd själv som bara kryllar av hela korn. Någon som har ett bra recept?


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Joakim sa...

Det är nog inte alldeles enkelt att baka rågbröd tror jag men om du får tag i et tbra recept lägg ut det för då kommer även jag att prova... Ha en fin söndag Kram Joakim .

Recept bakning bakrecept bröd choklad godis sa...

Danskt rågbröd är alltid gott!
Trevlig blogg i övrigt.

Danskt rågbröd recept