onsdag 14 maj 2008

Grattis på födelsedagen

...alla som fyller år idag!
Det är inte jag!

Härom dagen hade Cissi och hennes kompisar diskuterat ålder på sina föräldrar. Hon tyckte själv att hon har en gammal mamma, men efter att ha diskuterat med kompisarna så visade det sig att jag var ungefär knappt fem år yngre än dom flesta mammorna. Så är det nog för dom på jobbet som har jämnåriga barn är 3-5 år äldre än mig. Jag tyckte inte jag var speciellt ung när jag fick första barnet vid 24 år, men jämför man med nu när många är runt 40 när dom får första barnet så var jag ju purung.

Det är lustigt med ålder. Själv blir jag ju inte äldre (naturligtvis), men barnen blir ju och en del andra. Mina föräldrar blir inte heller äldre. I mina ögon ser dom ut precis som dom alltid har gjort. Antingen ser jag det inte eller så vill jag inte se att dom blir äldre. För mig är dom alltid samma mamma och pappa och det är skönt att komma hem och bli omhändertagen. Bäst att passa på för jag vet ju att det kan vända när som helst så att det blir min tur att ta hand om dom. Hoppas bara att det dröjer några år till.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: