lördag 31 januari 2009

Training camp

Nu är jag hemma igen från ytterligare en "utflykt". Jag har varit på konferens i Tanumstrand med 450 kollegor från hela Skandinavien. Det korrekta namnet är inte konferens utan "training camp". Vi åkte i torsdags kväll, "konferensade" hela fredagen och åkte hem idag på morgonen. Det har varit ett fullspäckat program så jag har inte hunnit se något av omgivningarna. Det är troligen ett fint ställe när vädret blir varmare.

Det har varit bra med många intressanta föredrag och möten. Jag har fått ansikte till några kända namn. Eftersom jag jobbar med support åt nästan samtliga av våra kunder i Skandinavien så har jag kontakt med många kollegor/konsulter runt om i organisationen. Det kan gälla information om olika kunder eller hjälp med arbetet på olika sätt. En del pratar jag med i telefon eller mailar med och en del andra passerar bara som ett namn i någon kontaktlista. Hur som helst är det intressant att få ansikten till en del av dom namnen.

Just nu känner jag mig väldigt trött. Det blev inte så tidigt igår kväll och jag är visst inte 20 längre... Dessutom har jag suttit fem timmar på bussen hem från Tanumstrand. Det blir lång resa, men det är inte så lätt att optimera så att det blir nära både från Stockholm, Linköping, Göteborg, Köpenhamn och Oslo.