tisdag 6 januari 2009

En skridskotur till

Nu är det dags att skjuta tillbaka dygnsrytmen till jobbtider. I morgon är det dags att jobba och på torsdag börjar barnen skolan. Gårdagens försök att komma isäng i tid slutade med att vi nattade barnen senare än vanligt. Vi fastnade hos kompisar och spelade spel. Det var väldigt trevligt så ingen hade någon brådska hem. Vi spelade Ticket to Ride och Robo rally.

Idag har jag, Mannen och Henrik varit ute och åkte skridskor på Göta Kanal ihop med kompisarna. Det blev en skön korttur. Det var lite tungt åt ena hållet för att det var lite motvind. På tillbakavägen kändes det som att det gick nerför, för det gick mycket lättare. Mina stavar som jag köpte i mellandagarna var väldigt bra att ha, speciellt i motvinden. Tyvärr tyckte Henrik och Mannen det också så jag fick inte ha dom i fred.

Cissi och Martin tyckte att vi hade åkt tillräckligt mycket skridskor. Vi kände att vi inte behövde köra ut dom idag igen för dom har ju faktiskt varit ute en del på jullovet. Cissi var hemma och Martin var (och är fortfarande) hos en kompis och bygger Lego.

Nu ska jag ägna eftermiddagen och kvällen åt att läsa och att ladda för de kommande jobbdagarna.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: