tisdag 6 januari 2009

Tid för mirakelmetoder

Nyår och nya nyårslöften. Jag gissar att de allra flesta nyårslöftena handlar om att gå ner i vikt. Så verkar det i alla fall på löpsedlarna så här några dagar in på nyåret. Om du köper Expressen idag så talar dom om hur du kan gå ner fem kilo på en månad. Om du köper Aftonbladet i stället så får du veta hur du går ner fyra kilo på fyra veckor. Jag kanske skulle köpa båda...

I DN kan man läsa om hur man både går ner i vikt, kommer igång och motionerar och stressar av. Det låter stressigt tycker jag!

Jag har inte gett något sånt nyårslöfte (som tur är) och dessutom tror jag inte på några mirakelmetoder. Jag tror att envishet och sunt förnuft räcker långt för att må bra. För visst skulle jag må bra av lite mer motion och lite mindre kakor.

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Hilda sa...

Ha ha ha ...ja är det fullt möjligt att göra allt det där på samma gång :S