lördag 4 januari 2014

Promenad och röjning

Efter att ha varit krasslig och därmed tagit det lugnt i ett antal dagar så har jag idag varit mer aktiv. Vi började dagen med en promenad ihop med vänner. Vi gick runt i Vidingsjöområdet. Målet var ett antal cacher utmed vägen, förutom målen att komma ut, få frisk luft, motion, en pratstund och en utefika. När vi kom till bilen igen visade min telefon att vi gått 8 km. Inte så illa. Det var lagom temperatur ute så det var både skönt att gå, men också skönt att sitta stilla och fika.

Det svåra så här års är att få lite sol på sig. Idag lös solen, men eftersom vi mest gick i skogen så fick vi inte solen på oss i alla fall. Solen orkar ju knappt upp över trädtopparna. Ljust och fint var det i alla fall.


Under eftermiddagen fick jag igång båda sönerna till att städa sina rum. Det var de som gjorde jobbet, men jag hjälpte till lite här och där. Jag tog bland annat hand om en del urvuxna kläder och annat som inte skulle vara kvar i deras rum. Det är smart att röja ibland. Henrik hittade kläder han glömt bort och insåg att han hade många fler par bra jeans än han trodde.

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa en bit till i andra delen av Hungerspelen. Jag har tidigare skrivit om första delen och jag kan redan nu avslöja att även del två är bra.

Inga kommentarer: