söndag 12 januari 2014

Lite ditt och datt

Detta blev en fullbokad helg. Ibland ska allting hända samtidigt, eller i alla fall nästan samtidigt. Denna helgen har vi fått in bokcirkel, 50-årsfest, cachetur och snart dags för ett scoutledarmöte. Där emellan känns det faktiskt som att vi har hunnit ta det lite lugnt också.

Idag lagade vi god middag. Det blev potatisgratäng, helstekt fläskfilé och sås med glögg i. Det lät märkligt med sås med glögg i, men blev riktigt gott och lite annorlunda. Inspirationen och receptet fick jag, som så många gånger förut, från bloggen Kryddburken.

Träningen går fortfarande lite på halvfart eftersom jag försöker bli av med den sista hostan. Nu är jag trött på sån där meningslös hosta som bara är där för att störa och inte gör någon nytta. Jag hade ju så bra flyt i träningen före jul, men nu får jag snart börja om.


Inga kommentarer: