onsdag 15 januari 2014

Mot nya arbetsuppgifter

Så har jag gått här ett par dagar och tänkt att blogga. Jag hade till och med ett intressant ämne, men jag har glömt vad det var som jag hade tänkt skriva om. Jag får väl skriva lite om senaste dagarnas kurs i stället.

Jag har suttit på kurs på jobbet. Det var en repetitionskurs i programmeringsspråket C++. Riktigt kul att få hacka kod. Det var länge sedan jag verkligen skrev någon större mängd kod. Anledningen till att jag gått kursen är arbetsuppgifterna i projektet som jag hoppar in i februari. Det är väldigt många introduktioner och genomgångar inför det nya arbetet. Det känns jättebra att få en bra start. Sedan får vi se hur mycket det blir att hacka kod och hur mycket annat det kommer att bli. Jag tror att det kommer att bli ganska blandat och det är ju kul.

Idag blev det också en kort tur på skidorna. Äntligen verkar den långdragna hostan nästan ha gett med sig så snart kan det nog bli en joggingtur också.


Inga kommentarer: