söndag 30 september 2012

Syfestival och byxköp

Jag var ledig i fredags för att åka till Syfestivalen i Borås. Det var en present till mamma, att vi skulle åka dit tillsammans och bjuda henne på resan förstås. Vi hade en trevlig dag som gav nya ideer och ny inspiration. Dessutom var det några små saker som ville följa med mig hem. Ett par små tygbitar, en julduk att brodera, resårband som är en typisk bra-att-ha-hemma-sak, några rundstickor i bambu och säkert ett par småsaker till. Nu är det bara att sätta fart med handarbetandet!

När vi kom hem till Linköping igen så hämtade mannen vid bussen och vi slängde oss vidare till den nyöppnade sport- och fritidsbutiken XXL. Med en halvtimme kvar tills affären stängde knatade vi in där och letade reda på byxorna som jag spanat in. Det är ett par Lundhags friluftsbyxor med stretchmaterial över ändan och knäna. Supersköna! Jag har länge funderat på att köpa ett par sånna och nu var det bra pris dessutom.
De fanns både i herrstorlek och damstorlek så vi provade några var. Jag behövde en storlek över ändan och en annan storlek över låren. Typiskt! I stället provade jag de som Mannen valt och de satt perfekt. Konstigt att herrstorleken passar bättre. Vi köpte ett par som vi kan ha tillsammans (tror Mannen in alla fall!). Jag har bott i byxorna resten av helgen, så nu släpper jag dom inte ifrån mig (säg inget!).

Inga kommentarer: