onsdag 12 september 2012

I-landsproblem

På radion pratade de om i-landsproblem. Ni vet sånt där som att reflexen i cykelhjulet alltid hamnar vid låset, att den andra kön alltid går fortare och vad de nu hade för exempel.

Jag har ett stort i-landsproblem så ni måste tycka lite synd om mig. När man tankar bilen kan man ju sätta i pumpen och låsa fast handtaget med en liten spärr så att den pumpar in bensinen utan att jag står och håller i handtaget. MEN vi som har etanolbil får inte njuta av denna lyx. Vi måste snällt stå och hålla i handtaget hela tiden. Varför är det så på alla etanolpumpar? Det finns en liten spärr så att man ska tro att det fungerar, men den fungerar aldrig.
 Det är väl solklart att detta är ett stort problem? Tänk så mycket jag skulle kunnat göra under tiden som jag nu måste stå och hålla i handtaget. Jag skulle kunnat gå ett varv runt bilen, putsat rutan på bilen, skriva något kul på facebook, räknat mina pengar eller spelat mobilspel. Nej, jag får stå där och fundera över livet i stället (och formulera blogginlägg).

2 kommentarer:

Cicki sa...

Stackars, stackars dig.....:-)

Trillingnöten sa...

Hahahaha! DET är verkligen ett äkta i-landsproblem!