måndag 10 september 2012

Sensommarkväll

Vilken härlig sensommardag det varit idag. Vardag betyder ju jobb så det hann bli eftermiddag innan jag kom ut i det sköna vädret. Blev riktigt förvånad över hur skönt det var.

Efter att ha uträttat ett par ärenden efter jobbet så stod jag hemma och började med kvällsmaten. Då kommer ett SMS från kompisarna som undrar om vi ska med ut och paddla kajak. Självklart hänger vi med på det. Det är ju en perfekt kväll för en liten utflykt.

Jag slänger ihop mat, vi äter snabbt och lastar kajakerna på biltaket. Ungefär en timme senare sitter vi i bilen på väg mot Göta Kanal. Det var fortfarande väldigt skönt ute och vindstilla. Vi paddlar 30-40 minuter åt ena hållet i kanalen och sedan tillbaka till bilarna igen.  
En lång bit hade jag en fripassagerare på min kajak. Det var en fluga som spatserade fram och tillbaka på kajaken. Det måste varit en lat fluga som inte orkade flyga. Undra om flugan kom dit den tänkt sig när den liftade med min kajak.

Lagom när vi kliver ur kajakerna vid bilarna så lägger sig mörkret. Det är fortfarande alldeles stilla och skönt ute så vi tar en kvällsfika på bryggan. Mysigt att sitta där och dingla med fötterna över vattenytan och småprata i mörkret. Tur att vi har så spontana kompisar!

Inga kommentarer: