tisdag 8 maj 2012

Oflyt igår och flyt idag

Vissa dagar är bara för eländiga. I går var det en sån dag, i alla fall under några timmar när jag skulle ta mig hem från jobbet.
Jag har haft problem med mitt framdäck ett tag nu och igår när jag cyklat bara en liten bit så gav däcket upp helt. Det var bara att gå och leda cykeln till närmsta cyckelmoj. Sedan gick jag till busshållplatsen. Skönt att äntligen få åka hem, trodde jag! Första bussen kom inte, andra bussen var försenad. Dessutom misslyckades jag med att ta ut pengar, för bankomaten ville inte läsa mitt kort. Och när jag sprang in i mataffären för att snabbt handla det nödvändigaste så hittade jag inga cashewnötter (och det hör ju absolut till det nödvändigaste). Just då kändes det som att ALLT gick fel.

När jag kom hem och beklagade mig över allt i hopa och framför allt bussarna som inte går som de ska då säger Cissi bara, "Det är vår vardag". Så dåligt håller bussarna tiderna det har barnen berättat många gånger om då de åker buss varje dag till och från skolan.

Idag har jag både lyckats gå till frissan, hämtat den lagade cykeln, joggat en runda och handla mat utan några större problem. Tur att inte alla dagar är lika eländiga!

Inga kommentarer: