lördag 26 juli 2008

Sommar, sommar, sommar...

Nu ligger jag ute på gräsmattan och lyssnar på sommarprataren på datorn. Jag missar alltid sändningen kl 13, men det är ju så smidigt att höra det från datorn. Just nu ligger jag alltså med huvudet i skuggan, benen i solen, med gräs mellan tårna och katten bredvid mig.

Här kommer en sammanfattning av mina senaste tre dagar:
Bad, fika, bad, mat, bad, goa vänner, morgondopp, kajak, fika, bad, lunch, hem å vända, geocache, andra goa vänner, bad!!

Det lät väl inte helt fel?
På radion tidigare idag så var det något program som vi hörde en snutt av där en dam pratade om att alla bara väntar på det rätta tillfället. När det blir sommar då... När jag fått barn då... När barnen lärt sig äta... När barnen blivit större då... När jag bytt jobb... När bilen blivit lagad... När barnen flyttat... När jag blivit pensionär... eller när jag dör DÅ!
Lycka är en resa inte en destination så utnyttja dagen, livet, nuet. Det där är ju inte så svårt just här och nu men det gäller att komma ihåg det i oktober när höststormen blåser, barnen bråkar, bilen strejkar och det är måndag morgon.

Ha det bra i sommarvärmen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga dagar! Du verkar verkligen njuta och ta tillvara på din semester.