måndag 28 juli 2008

Skördetid

Nu har vi farit hit och dit och badat på olika ställen i flera dagar så idag blir det en dag hemma. Jag passar på att utnyttja det som finns i trädgården. Jag flyttade ut i trädgården och skrapade dom nyss upplockade potatisarna och rensade den färdigvuxna löken. Som ni ser har jag datorn bredvid mig och lyssnar på sommarprataren Mattias Klum. Jag ligger lite efter just nu, men Mattias Klum är intressant. Jag håller med dig brorsan!

Till middag blev det alltså hemodlade potatisar, lök och sallad med lite egna äpplen i. Till detta blev det kotlett och brunsås. Som tillbehör hade vi den hemkokta vinärsgelén. Gott!

I övrigt sitter vi mest och flämtar i skuggan. Jag ska strax gå ut och sätta mig på gräset för att läsa ut min bok Christina Falkenland, för i morgon ska jag hämta en bok på biblioteket som jag beställt för länge sedan. Det är Norwegian Wood av Haruki Murakami som jag gärna vill börja läsa med en gång.

Inga kommentarer: