fredag 6 mars 2015

Brödbakning

Fredagkväll efter ytterligare en jobbvecka. Veckan har verkligen pendlat mellan dagar med många jätteintressanta  och bra möten och dagar då det känns hopplöst och vi kommer ingen stans. Ena stunden har jag ett superjobb där jag kan utvecklas och bidra med bra idéer och nästa stund känns det som att simma i sirap och jag vill hitta något annat jobb direkt. Gott om trevliga kollegor har jag i alla fall, vilket gör det lätt att gå till jobbet.

När jag kom hem i eftermiddags, efter att ha uträttat några ärenden på hemvägen, så fick jag energi till att baka bröd. Just nu är jag trött på köpebrödet så jag har saknat hembakat men inte kommit till att baka. I kväll har jag bakat två limpor med "filmjölksbröd" på bikarbonat och ett stort bröd med vetekross i. Dessutom har jag satt en deg med dinkelmjöl som ska jäsa till i morgon kväll.

I kylskåpet ligger ytterligare några paket jäst så det kan bli fler bröd när jag nu fått upp ångan. Det brukar vara så att det går i perioder. Under flera veckor bakar jag ingenting och sedan får jag ett ryck och bakar ett tag. Tur att vi har frys att stoppa brödet i när jag har bakångan uppe.

Inga kommentarer: