måndag 23 mars 2015

Premiärtur med nya cykeln

Det blev en ny cykel i fredags och idag har jag premiärcyklat den till jobbet. Jag var lite småirriterad i morse när jag inte fick dit cykelkorgen på pakethållaren tillräckligt långt bak, men till slut gick den att klämma dit där jag ville. Cykeln fungerade bra men känns lite annorlunda att cykla än den gamla, förutom att den är ny och inte skramlar. Stången är nog lite högre för jag har fått tänka på att lyfta foten högt när jag kliver på och av. En vanesak bara!

I morse trodde jag dock att jag aldrig skulle komma till jobbet. När jag klev ut genom dörren så stänkte det. In igen och ta på regnbyxor och byta till regnjacka. Sedan cyklade jag iväg. Efter ungefär 500 meter så kom jag på att nyckelkortet till jobbet låg i jackan jag tagit av mig. Bara att vända och hämta.
Jag stoppade nyckelkortet i fickan på regnjackan i stället och gav mig iväg igen. Jag cyklade och funderade på att det inte gjorde så mycket att det regnade lite för jag hade ju handduk (och träningskläder) med mig... Nej, jag har glömt handduken. Dags att vända igen och hämta handduken. Undrar vad grannarna tänkte om sin virriga granne.

Slutligen kom jag iväg till jobbet i alla fall. När det blev lunch och dags att träna kunde jag ju inte dra mig ur när jag nu lagt ner så mycket energi på att få med handduken. Det blev alltså lunchträning och sedan en cykeltur hem efter dagens slut.

1 kommentar:

Cicki sa...

Det blev lite extra motion på det viset, kan man säga....:-)