lördag 28 mars 2015

Löpskola

Sedan någon gång i höstas har jag tränat betydligt mindre än under början på förra året. Jag springer lite då och då för att hålla igång konditionen lite grann. Samtidigt har jag kombinerat de lite kortare löprundorna med 10 minuters styrketräning efteråt. Jag har laddat ner appen "Träningspass" som kör 20 styrkeövningar, 30 sekunder var. Den varierar lite olika övningar varje gång så man tröttnar inte på appen heller. Känns bra som komplement till springandet.

På jobbet har det startat en löpskola på lunchen. Vi började förra veckan och har nu kört två gånger. Det är blandat med teknikövningar, intervaller och styrketräning. Just nu har jag varit med i nybörjargruppen, men jag funderar på att prova på fortsättningsgruppen. Det roliga med nybörjargruppen är att vi är flera stycken som känner varandra som går. Kul att träna ihop och ute.

Hoppas att löpskolan ger mig lite ny löplust. Att det börjar bli vår och skönt väder hjälper förstås också till att höja motivationen.

Inga kommentarer: