söndag 2 januari 2011

Utflykt på nyårsafton

På nyårsafton var det fint väder. Jag hade tagit reda på att det gick att åka skridskor på sjön Åsunden några mil bort. Alltså dags att samla krafterna för att köra ut familjen, hela familjen. Då gäller det att samla krafter först och inte diskutera med någon. Det kommer lite protester både från ena och andra hållet, men på något konstigt sätt hör jag inte det.

Det krävs en bra och envis projektledare för att fixa fikat, packa väskor, leta upp alla skridskor och säkerhetsprylar, se till att alla får på sig tillräckligt med kläder osv. Puuhh!

Är det då värt det? Ja, när vi väl är ute så är det trevligt och jag tror alla mår bra av det. Det är värt det, men ibland väljer jag att inte dra igång hela det projektet ändå. Jag får väl inte trötta ut familjen.
Äntligen iväg!

Lite trixigt att få på sig skridskorna på pjäxorna. Lättast går det att stå i snön. Då står man stadigt och kan spänna åt ordentligt.

Mitt på sjön, i en snödriva satt vi och fikade innan vi vände tillbaka igen. Hela den plogade rundan är 10 km och så långt ville vi inte åka. Isen var bra bitvis, men långa bitar var den väldigt gupplig och porös.
Efter några timmar ute i friska luften var det dags att åka hem och göra i ordning sig för nyårsfirandet.

Inga kommentarer: