torsdag 6 januari 2011

Svärdsslida

Nu är det helg igen och några lediga dagar efter en mycket kort men lika intensiv arbetsvecka. Jag jobbade två dagar denna veckan och de var helt galna. Allt skulle var gjort nyss och helst skulle jag hunnit med tre gånger så mycket. Nåväl, jag kan inte göra mer än mitt bästa.

Idag började jag ledigheten med att hjälpa Martin att sy en svärdsslida. Tur att det finns en del tyger i lådorna under sängen. Vi letade upp en bit brun mockatyg. Det låg i lådan med "konstiga" tyger, en låda med en massa udda material som tyll, mocka, skinn och annat.
Så här blev resultatet. I gömmorna hittade jag öljetter så det blev en öljett och ett snöre för att kunna sätta på sig svärdet.
Nu har vi en nöjd riddare i huset. Visst passar den söta lodjurströjan med riddarstilen...

Inga kommentarer: