onsdag 12 januari 2011

Att skriva ut en fil

För några dagar sedan bokade jag biljetter till Yamato. Jag bokade biljetterna på ticknet och fick de mailade till mig som en pdf-fil. Idag skrev jag ut biljetterna. Ingenting särskilt med det egentligen, men i mailet fanns det en så underbar beskrivning av hur jag skulle göra för att skriva ut biljetterna.

FÖR ATT SKRIVA UT DINA BILJETTER (nu eller senare):
1. Se till att du har Adobe Acrobat Reader 4.0 eller högre.
Om du saknar det, kan du ladda en gratisversion från:
http://get.adobe.com/se/reader/
2. Se till att skrivaren är påslagen och laddad med A4-papper.
3. Dubbelklicka på den bifogade filen.
4. Klicka på skrivarikonen i verktygsraden.
5. Biljetten skrivs nu ut (Både svart/vit och färg går bra).


Jag gillar särskilt raden "Se till att skrivaren är påslagen...". Vem behöver denna noggranna instruktion för att skriva ut biljetterna? Personen har ju trots allt lyckats beställa biljetterna på internet och valt att få dom i pdf-format.
Men inget ont om det! En eloge till ticknet som kan skriva en tydlig instruktion. Det finns det många som inte kan.

Inga kommentarer: