söndag 23 januari 2011

Blocket och Tradera

Jag gillar återbruk. Det känns tillfredsställande att kunna köpa begagnat och att kunna sälja eller ge bort saker så att andra får glädje av dom.

Idag har jag gjort affärer. I går kväll hittade jag ett par slalomskidor till Henrik på Blocket. Dessutom lämnade jag bud på ett par pjäxor på Tradera. Idag var jag och köpte och tog hem skidorna. Sedan vann jag auktionen på pjäxorna. Dom är nu betalda och postas i morgon från Västergötland.

Det blev en slalomutrustning till Henrik för 900:-. Om det passar och blir bra så är det en billig utrustning och i tillräcklig kvalitet för det vi åker. Nypris för skidor och pjäxor hade varit minst 6000:-, troligen mer. För dom 5000:- jag sparade kan vi köpa många liftkort.

De som sålt sakerna går ju också plus jämfört med att slänga sakerna på tippen. Vinst för alla inblandade alltså!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Jag tycker återvinning är super! Vissa slänger saker som är helt fina och hela, för att köpa nytt. Lika bra att sälja eller ge bort!