måndag 20 april 2009

Radioreklam

När jag kommer in i badrummet för att ta upp Martin 8 år ur badkaret och torka honom så låter det så här:

- Mamma, tänker du för mycket på vuxensaker?
- Nej, det tror jag inte. Vad menar du för saker då.
- På hur du ska få värme och så. Och för lite på oss barn.
- Vad då för värme?
- Ja, hur huset ska bli varmt.
- Nej, det tänker jag inte mycket på. Jag tänker mycket på er barn. Tycker du att jag tänker för lite på er?
- Nej, men annars kan du gå in på xxxx.se för där kan man få jättebra luftvärmepumpar.

Snacka om att radioreklamen fastnar i den lilla hjärnan. Som tur är så kommer inte han att köpa någon luftvärmepump just nu. Tur att reklam direkt till barn är förbjuden, men sitter detta kvar i hans hjärna om 20 år när han ska välja luftvärmepump?

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

kristina sa...

Dessa barntankar, de är kloka de små liven.

Tusen tack för din fina kommentar hos mig. Begravningen gick bra, men den var jobbig.

Nu får jag tid att sörja...

Kram
Kristina