måndag 4 januari 2016

Skidpremiär

I går hade jag säsongspremiär i skidspåret. Jag åkte på en golfbana utanför stan. Det var natursnö som de dragit upp spår på. De höll på att producera konstsnö, men den var inte färdig att åka på. Det var ett enkelspår på ca 4,5 km. Gräset stack upp på några ställen och spåret var lite sönderkört på några ställen. Det var soligt och fint så många var ute och åkte, allt från barn till vasaloppsåkare. Alla trängdes i samma spår, men det gick bra ändå. Jag såg inga sura miner.

Jag njuter första gången jag kommer ut i spåret för säsongen. Det känns bra eftersom det går lättare än att springa. Man ska ändå passa sig för att åka för långt. Igår åkte jag ungefär 6,5 km och idag har jag tokträningsvärk. Det är likadant varje år efter första skidrundan. Kan man inte bara hoppa över första skidrundan och börja med andra?

Inga kommentarer: