måndag 18 januari 2016

Ont i svansen

I söndags var det fint väder. Solen sken och det var 8-10 minusgrader och nästan ingen vind. Perfekt skidväder alltså!

Jag åkte till Vreta Klosters golfbana. Där var det mycket folk men ändå gott om plats i spåret. På milspåret var det tre spår i bredd så det var verkligen gott om plats. Spåren var fina på de flesta ställen. Ett par nerförsbackar som var lite isiga. En var lite läskigt brant och helt utan spår, men den gick bra. I sista nerförsbacken skulle jag byta spår eftersom jag såg att mitt spår blev sämre längre ner när backen svängde. Jag lyfte ur ena skidan och inser sedan att jag inte lyckas lyfta över den andra skidan. Jag ser i stället hur skidorna åker åt var sitt håll, som ett större och större V. Bäst att sätta sig innan det blir spagat.

Det gjorde lite ont i ändan just då, men inte så farligt. Jag kände inget när jag satt i bilen och inte när jag satt på de hårda köksstolarna, men när jag senare satte mig i den mjuka fåtöljen då gjorde det ont. Jag slog tydligen i svansen i alla fall. Idag får jag tänka mig för var och hur jag sitter.

För bara ett par veckor sedan åkte kollegan pulka med barnen och lyckades slå i ryggen så att han har gått på morfin. Den här gången var det min tur, även om jag inte har alls lika ont. Det är tydligen farligt med snö.

Inga kommentarer: