måndag 7 juli 2014

Gräsklippning

Även om det är sommar och uppehåll för den mesta scoutverksamheten så behöver vår scoutgård lite omvårdnad. Vi har ett schema för sommarens gräsklippning så det blir var sin gång. Inte så betungande.
Härom dagen insåg jag att det är min vecka nu. Jag brukar lösa det där smidigt genom att be Mannen klippa gräset medan jag fixar något annat. Men min dräng har också en dräng... så denna gången bad han Martin att klippa gräset. Det är ju lite roligt eftersom det är en åkgräsklippare.
Mannen och Martin var iväg och fixade detta igår. Sedan kom Martin hem nöjd och belåten. Det svåraste hade varit att starta sedan hade det bara gått bra. När jag frågade i kväll vad vi ska hitta på i morgon så tyckte Martin att vi kunde klippa gräset vid scoutgården igen. Riktigt så fort växer inte gräset, men det är bra att veta vem som fixar det nästa gång det behövs.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Vad lyxigt!! När jag växte upp var det vanlig klippare som gällde och det var jobbigt! :) Nu har pappa som tur är en sån här när han måste klippa själv! Haha, så är det minsann. När alla "slavar" flyttat är det fram med lyxgrejorna i vår familj!

ps. Jag vet hur det är med löpningen och tanken att man ska gå ut på morgonen...inga bra tips har jag. Mer än att lägga ut alla grejer kvällen innan och ställa klockan något tidigare och sen bara göra det!