torsdag 10 juli 2014

Äntligen morgonträning

Senaste månaden har det inte blivit så mycket träning. Det har bara blivit några enstaka joggingrundor. Om man till det lägger till semester vilket innebär att jag inte cyklar två mil om dagen, så blir det ganska stor skillnad mot innan.

Jag tycker att det är svårt att träna på semestern. Visst går vi en massa, men det är svårt att få till det där lite mer högintensiva. Jag gillar inte att springa när det är varmt och jag brukar inte gilla att springa på morgonen. Dessutom är morgonen på semestern onödigt sent. Det räcker med några dagar så har dygnet förskjutits tre timmar.

I flera dagar har jag nu tänkt att jag ska gå upp lite tidigare och komma iväg och springa innan det blir för varmt. Tänka det på kvällen går ju bra, men att komma iväg på morgonen är mycket värre. Idag, den varmaste dagen av de alla, hände det i alla fall. Jag som inte gillar att träna i värmen och som inte gillar att träna på morgonen kom iväg. Kors i taket!

Jag sprang i skogen där det var skugga i stort sett hela vägen. Det kändes skönt och gick skapligt att springa. Efteråt känns det förstås jättebra att ha fixat det. Mest nöjd känner jag mig med insikten att det inte var så farligt varken att komma igång på morgonen eller att röra sig i värmen. Jag laddade förstås med en portion gröt innan jag sprang. Jag ger mig inte ut på fastande mage.
Vem vet, det kanske kan bli fler gånger innan semestern är slut.

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Härligt!! Ja, det låter mysigt när man planerar dagen innan...I höst, när jag börjar jobba så är det nog morgonträning som får bli för mig nån gång i veckan om jag ska kunna träna. Kommer hem ganska sent efter jobbet. Just nu känns det lagom kul att tänka på att gå upp 05.30 för att träna...Hmmm...Jaja, det blir nog bra!