måndag 9 juni 2014

Vilda västern med scouterna

Nu är ytterligare en intensiv scouthelg avslutad. I tre dagar har det varit kårläger för vår kår och en kår till. Årets tema var Vilda västern. Ett kul tema att klä ut sig och hitta på aktiviteter till.
Det som var synd var att när alla klätt sig fint i cowboy och indiankläder på lördag morgon så kom regnet. Alla blev tvungna att ta regnkläder utanpå de fina kläderna. Det förstörde lite av vilda-västern-känslan. Så småningom kom dock solen och vi kunde njuta av en fin kväll och avslutande söndag.
Jag har planerat maten för helgen och basat över köket. Vi var många som jobbade i köket men det var jag och en till som styrde mest. Till vänster på bilden står monsterspisen, på kortsidan av det röda huset finns vatten och till höger står släpet som var skafferi. Mysigt och väl fungerande kök. Att jobba i köket är ett riktigt kul jobb, men intensivt. Lagom när den ena måltiden avslutats och diskats av så är det dags att börja med nästa. Köket har försett ungefär 110 scouter och ledare med mat under hela helgen.

Förutom köket har jag hjäpt till en del med att styra upp aktiviteterna och tittat till "mina" scouter. Full rulle nästan hela tiden, men jag har förstås hunnit med att prata och umgås också. Våra kårläger är alltid så treliga med gott om ledare som alla hjälps åt. Rå, trevlig och hjärtlig stämning hela tiden. En riktig höjdpunkt på året!

I år hade jag mer ansvar än jag brukar ha, har jobbat hårdare än jag brukar och sov dåligt på nätterna. Det hela slutade med att jag var väldigt trött i går kväll. Klockan åtta gick jag och lade mig och somnade strax efteråt. Sedan sov jag till strax före sju i morse. Så många timmar var det länge sedan jag sov i ett sträck. Välbehövligt och skönt, men det blir nog till att lägga mig ganska tidigt även i kväll.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Påminner en hel del om RBUs läger. Med den skillnaden att vi låg sällan i tält....:-) RBU har ju en anläggning på Mättinge utanför Trosa och hade tidigare även anläggningen Ösjönäs som gränsar till Tiveden. Det är något alldeles speciellt med läger. Man går som in i en bubbla och lever här och nu och väldigt intensivt. Det är härligt, fast numera skulle jag aldrig orka med det livet....:-)

Camilla sa...

Håller precis med dig Cicki, man lever väldigt mycket här och nu. En mysig bubbla att gå runt i.