lördag 24 maj 2014

Lyckat och mindre lyckat under veckan

Helg igen! Tänk att veckorna går lika fort som helgerna.
Jag har haft en bra vecka med både lyckanden och misslyckanden som jag är nöjd med.

Det lyckade är årets blodomlopp! Ett av målen med min träning har varit att springa milen på blodomloppet på mindre än en timme. I torsdags var det dags, i strålande sol och sommarvärme. Jag tycker inte om att springa i värme, men det gick riktigt bra i alla fall. Precis före starten stötte jag på en kompis som undrade vad jag skulle ha för tid. Jag hade inte funderat så mycket så utan att riktigt tänka efter svarade jag 58:30, men lade till att kanske inte riktigt så fort eftersom det var så varmt.
En timme senare sprang jag i mål på 58:43. Väldigt nära min gissning!

I går på jobbet var det ett jobb som inte blev godkänt. Det är veckans misslyckande, men som ändå känns bra. Vi i mitt team har jobbat och jobbat för att få ihop det där jobbet. Vi har bollat med alla möjliga och vi har många gånger lyft upp de problem vi känt, men inte fått gehör och stöd.
I och med fredagens misslyckande så blir våra problem väldigt tydliga för projektledningen. Det är klart att det hade känts ännu bättre att få godkänt, men det känns ändå väldigt bra att det nu blir ett ordentligt omtag där vi förhoppningsvis kan få det stöd vi velat ha länge.


Inga kommentarer: