lördag 15 mars 2014

Det händer mycket denna helgen

Nu gör jag nog inte mer den här helgen. Helgen började i fredags efter jobbat. Mina scouter ordnade LAN-hajk i vår scoutgård. Jag och ett par ledare till var där och stöttade och fanns till hands om det skulle behövas.
Det blev en massa datorer och sladdar. Scouterna hade trevligt och spelade datorspel, men även vanliga spel. Vi vuxna, som behöver sova, lade oss vid ett-tiden. Scouterna fick direktiv om att klockan fyra är det sovdags och så blev det. Mellan klockan fyra och åtta var det lugnt, men jag sover ju ändå lite halvdant på ett liggunderlag på golvet.
Scouterna var mycket nöjda när vi avslutade i förmiddags. De saknade timmarna av skönhetssömn får jag väl ta igen i natt.
Sedan fortsatte lördagen med finbesök av mina föräldrars nya hund. En Svensk-dansk Gårdshund som är åtta veckor gammal. En liten raring som knappt kunde hålla balansen i blåsten. Hur söt som helst!

Inte nog med detta, för sedan fortsatte dagen i simhallen. Vår scoutkår och en kår till hade tillsammans hyrt Ljungsbro simhall för alla scouter och deras familjer. En årlig mycket trevlig tillställning. Jag och grannen (som också är scoutledare) åkte dit utan några barn. Vi simmade 1000 meter och umgicks sedan med folk.

Nöjd efter en bra början på helgen! Nu är det sovdags och i morgon ska jag ha SOVMORGON!

1 kommentar:

Trillingnöten sa...

Oj, vilken helg! Vissa helger är helt fulla! :) Kul med hund tycker jag! Saknar hund lite grann nu när vi inte träffar pappas hundar!