torsdag 3 januari 2013

Födelsedag med mycket mat

Idag går dagen i födelsedagens tecken. Henrik fyller 19 år och vi firar det på lite olika sätt.
Han ville inte bli väckt med frukost på sängen halv sju på morgonen mitt under jullovet. Konstigt! Jag började därför med att jobba fram till lunch. Henrik valde lunchställe så vid lunch strålade hela familjen samman på stans bästa gatukök. Smaskiga hemgjorda hamburgare osv. Mycket gott, men man blir proppmätt.

Efter lunchen åkte vi till en sportaffär för att köpa slalompjäxor som Henrik skulle få i present. Vi behövde ju hans fötter för att prova ut pjäxorna. Det tog lååång tid att prova runt, först själva och sen med jättebra hjälp av en expedit.
 
På väg hem köpte vi födelsedagsfika. Var och en fick välja sin kaka/bakelse. Henrik valde två princessbakelser. De råkade ligga i tvåpack och han såg inte alls problemet med det. Då blir det ju en till i morgon också...

Nu är jag storkmätt och sitter här i fåtöljen och jäser. Inget ont i det, men problemet är att jag snart ska iväg på ett annat restaurangbesök (I-landsproblem, jag vet). Det är det årliga besöket på en indisk restaurang med ett gäng vänner. Det råkade bli bokat till just idag. Jag vet att man får rejält med mat även på den restaurangen och det är inte riktigt vad jag är sugen på just nu. Nåja, jag får väl glädja mig åt sällskapet i stället.

Inga kommentarer: