lördag 5 december 2009

Man måste ta vara på det man har...

Dialog med dottern när hon nyss kommit hem från att ha umgåtts med ett antal kompisar hela kvällen:
- Vad gör du, undrar jag

- SMS:ar, man måste vara social.

- Men inte hela tiden...

- Jag måste ta vara på mina gratis SMS. Fast jag har gratis hela tiden, men jag måste hjälpa andra att ta vara på sina gratis SMS. Man måste ta vara på det man har, mamma.


Så förståndigt, eller så tröttande att behöva ha koll på alla kompisar och kompisarnas kompisar hela tiden. Vilken skillnad mot när jag var 13 år. Då ringde jag möjligen en kompis, inte halva klassen och några till.

1 kommentar:

Cicki sa...

När min dotter var i den ålder kunde hon följa bästa väninnan till bussen. De hade pratat hela dagen. När bussen gått och dottern kommit hem till sig och väninnan till sig brukade de ringa till varandra och prata någon timme till. Om man frågade varför så var det att de hade inte hunnit pratat klart innan....:-) Man kunde tro då att de skulle fortsätta att ha kontakt men så har det inte blivit. De springer på varandra på stan någon gång men verkar inte ha så mycket att prata om längre. Lite synd kan man tycka.