måndag 7 december 2009

15 meter är ett framsteg

I dag passade jag på att gå tidigare på jobbet, beställde fika av hemmamannen och tog sedan med Martin till simhallen. Det var riktigt roligt att få vara i simhallen. Den period när Henrik och Cissi gick simskolor i flera år i rad så var jag rätt trött på att åka till simhallen en gång i veckan, trots att jag älskar att bada.

Nu har jag inte varit i simhallen på hela hösten och jag vet inte när vi var där innan dess heller. En av anledningarna till besöket var att Martin behöver träna på att simma. Han vägrar gå i simskola så vi borde åka och träna fler gånger. Idag var han väldigt motiverad så efter en stund gick vi ner i djupa 25-metersbasängen. Martin simmade 15 meter, vilade och simmade sedan de sista 10 metrarna. Sedan simmade han en hel del till i leken.

Det börjar ju bli på tiden att lära sig simma så vi får väl åka och öva fler gånger. Vattenvanan är det i alla fall inga problem med, därför är jag inte särskilt bekymrad för simmandet.

Inga kommentarer: