lördag 5 december 2009

After ski utan skidåkning

I går kväll var jag på After Ski.
- Men ni åkte väl inte skidor igår, undrade Cissi i morse när jag berättade.
Nej, vi åkte inte skidor. Men temat på jobbets julfest var After Ski. En del hade tagit på sig undertröjor och skidbyxor. En del hade skidglasögon och mössa. Bäst var hon som, dagen till ära, hade gipsat armen.


Jag hade en trevlig kväll. Kul att umgås med arbetskamraterna annat än på fikat och lunchen. Det märks på sånna här tillställningar att vi alla har blivit äldre. Det är väldigt många som jobbat på företaget 10-12 år och ännu mer. När jag började för 12 år sedan så gick jag hem tidigt från festerna när jag gick hem vid 1-tiden. Nu gick jag hem samtidigt som väldigt många andra när jag gick vid 23.30.


Idag har jag tagit det lugnt. Det blev en tur till stan för att ordna några julklappar. Nu blir det en lugn kväll i soffan framför filmen "Into the wild".

Inga kommentarer: