tisdag 28 oktober 2008

Snart syfestival

Dags att ladda inför årets syfestival. Det var en trevlig tillställning förra året. Då visste vi inte vad vi gav oss in på när vi åkte dit. I år kan vi komma lite mer förberedda. Lördagen den 8 november åker vi dit; jag, mamma och Cissi.

Just nu håller jag på med att avslutaprojekten av förra årets inköp. Jag ska bara sticka det sista och sedan sy ihop min kofta. Jag har faktiskt avslutat dom flesta projekt som jag köpte material till förra året. Alltså kan jag med gott samvete köpa nytt garn och kanske material till andra spännande projekt. Jag är lite sugen på att sticka vantar eller sockor med fem stickor och kanske någon fläta på. Vi får väl se vad jag hittar. Rapport kommer efter den 8:e.

Av det jag köpte förra året har det blivit en tygklädd sänggavel till Henrik, en halsduk till mig, en tovad prydnadskudde till soffan, några pärldjur och nu snart en kofta.

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Maria sa...

Hoppas ni får riktigt toppen och kommer hem med en massa skoj ideér på saker att pyssla med!