lördag 3 november 2007

Kan man få för mycket inspiration?

Idag har jag varit på syfestivalen i Sollentuna. Jag åkte dit för att få lite nytändning och inspiration för att komma igång med hantverk och pyssel igen efter onödigt många års uppehåll.

...och det fick jag. Väldigt mycket inspiration. Väldigt kul. Och ganska dyrt, men vad gör det. Nu har jag handlat garn till tre stickprojekt och en del material till pärl- och makramépyssel förutom ett färdigt smycke och en leopardmönstrad tygbit och säkert lite annat smått som jag glömt just nu.

Nu ska jag alltså sticka en halsduk (som är halvfärdig efter bussresan hem), ett kuddfodral som ska tovas i tvättmaskinen och en kofta. Spännande! Dessutom ska dottern och jag pyssla. Hon tände direkt och satte igång direkt när jag kom hem i kväll, tills jag tyckte att det var läggdags för henne. Får se om det kan bli några kort här så småningom på resultaten. Det här ska bli kul!

Det var en trevlig bussresa med många stickande damer. Tyvärr blev bussresan två timmar länge än beräknat eftersom vi fastnade i kö bakom en trafikolycka, men vi får väl vara glada att vi inte var inblandade. På en buss till syfestivalen stickas det. Jag kan lätt räkna ut vad de gör på bussen till bokmässan, men vad gör dom på väg till trädgårdsmässan?

1 kommentar:

Maria sa...

Brukar inte du plantera pocketblommor på bussresor? ;-)