måndag 20 oktober 2008

Tvätt och mera tvätt

Idag tog jag återigen hand om en del tvätt. Ibland är det skitiga saker som ska från övervåningen till källaren och in i tvättmaskinen. Ibland är det rena kläder som ska från tvättstugan i källaren och upp till sovrummet. Sedan ska den ta sig vidare in i rätt garderob.

Dom senaste gångerna som jag pysslat med denna hobby (???) så har jag reflekterat över att det är samma kläder som roterar runt hela tiden. Eftersom vi är fem personer som smutsar ner kläder, särskilt mörka kläder, så tvättas det ganska ofta. Om vi skulle samordna så att vi alla fem hade samma färgnyans på alla våra kläder så skulle vi nog klara oss med två par byxor, tre t-shirtar och fyra underbyxor var. Det skulle nog inte fungera helt, men faktum är ju att är man många i familjen så behöver man färre klädesplagg och kan ändå köra fulla tvättmaskiner.

Undra hur detta går ihop med min fulla garderob? Som varje morgon när jag ska välja rätt kläder står där helt tom? Ett av problemen är nog att jag har svårt att slänga gamla kläder som jag ändå inte vill ha på mig till jobbet. Nåja, det har ju inte med tvättandet att göra. Jag får återkomma till filosoferandet om min garderob en annan dag.

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: