tisdag 7 oktober 2008

Pungdjävul

Har ni hört talas om Pungdjävulen?

En gång för många år sedan, när Martin kanske var 3 år, så kom han hem efter några dagar hos mormor och morfar. Han pratade då om Pungdjävulen. Jag undrade verkligen vad mormor och morfar hade lärt honom. Det lät ju som en svordom. Det visade sig att han läst i en bok om Pungdjävulen. Det finns alltså ett djur som heter så. Det är ett köttätande pungdjur.

Idag pratade dom om Pungdjävulen på radion. Radioprataren var lika fascinerad av namnet som Martin var. Jag hörde inte från början på radion så jag vet inte varför de pratade om Pungdjävulen egentligen. Det lät som att dom mest pratade om den för att radioprataren fascinerades av namnet. För visst är det ett konstigt djurnamn?

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

tb sa...

Sarcophilus Harriisi vill jag minnas att den heter på latin. Jag hade också en bok, en Disney-bok som även hade leguaner i sig. Jag hade ett skolarbete om valfritt djur i första klass. Självklart handlade det om den Tasmanska Djävulen. ;-)
Nu googlade jag på djuret för att visa min fyraårige son ;-)

Camilla sa...

Vi verkar vara många som fascineras av detta djur, eller i alla fall av dess namn.