torsdag 16 oktober 2008

Vilse i skogen

Nu har jag varit ute med "mina" scouter i mörkret. Vi gjorde ett reflexspår idag med kontroller med chiffer, sammarbetsuppgift, hinderbana och knopar.

Jag har knatat runt en hel del för att först sätta ut banan, sedan gick jag runt och hjälpte scouter. Jag fick åter igen bevisat att mitt lokalsinne är fullständigt värdelöst. Jag gick från punkt A till punkt B utmed de reflexer vi satt ut. Vid punkt B stod jag en stund och hjälpte scouter. Sedan skulle jag gå vidare mot punkt C, men hamnar vid punkt A. Jaha! Jag gick tillbaka till punkt B och gjorde om samma sak och hamnade åter på punkt A. Sedan gick jag en annan väg till punkt C. Hopplöst! Flera gånger stod jag själv i mörkret i skogen och hade ingen aning åt vilket håll någonting låg.
Jag har ju tidigare lyckat virra bort mig i en möbelbutik och hade ingen aning om åt vilket håll utgången låg, till Mannens stora förtjusning. Så lokalsinne det har jag absolut inte!

Tacka vet jag kartor. Har jag en karta så klarar jag mig. Ofta räcker det att jag fått läsa in kartan i förväg så hittar jag!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: