måndag 6 oktober 2008

Fritidsintressen

Ibland kan jag bli lite avundsjuk på dom som verkligen brinner för ett intresse. Dom som stickar så fort dom kommer åt, piffar och fixar trädgården hela tiden eller gympar fem dagar i veckan. Själv försöker jag hinna med lite av varje, men blir väldigt sällan helt uppslukad av någonting. Jag försöker gympa ett par gånger i veckan, är scoutledare en gång i veckan, har en stickning på gång, har broderi på gång, odlar en del i trädgården, läser 15-20 böcker per år, bakar ibland, lagar gärna mat, spelar familjespel med familjen, syr nånting då och då och så vidare.

Bland intressena räknade jag inte upp barnen (åtminstone inte så mycket), men dom är ju naturligtvis en stor del av min fritid som jag tycker om. Är dom då mitt fritidsintresse?

Är det bättre att ha ett superintresse eller att ha en massa intressen? Hur det än är så har man ju en känsla av att inte hinna med allt. Alla måste ju prioritera.

Jag funderade lite kring detta och bloggandet igår. Är en blogg som bara handlar om ett intresse intressantare eller är en blogg om allt möjligt intressantare? Var och en får naturligtvis välja vad den vill skriva och läsa. Jag läser både ämnesbloggar med olika ämnen och en hel del blandbloggar. Vad jag skriver styrs naturligtvis av vad jag gör så det kommer att fortsätta att vara en blandning.

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: