måndag 13 oktober 2008

Snart är det (inte) jul

Julrustat i affärerna. Jag vet, man förfasas i oktober varje år över att affärerna tar fram julsakerna så tidigt. Jag tycker i alla fall att det är för tidigt i oktober. Idag var jag i en blomsteraffär och där hade julsakerna krupit fram ur vrårna. Jag vågar inte tänka på hur det ser ut på IKEA. Tur att jag inte har några ärenden dit.

Idag fick jag i alla fall tre ideer till julklappar till barnen. Jag tänker inte skriva ner här vad det är för det händer att barnen läser vad jag skrivit. Jag måste nog skriva ner det någon stans i alla fall för att inte glömma bort ideerna innan jul. Undra om jag kommer att komma ihåg var det var jag skrev upp dom där bra sakerna...

Andra bloggar om: ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var in på två olika affärer i Umeå förra veckan och upptäckte till min fasa att det var massor med julgrejer framme. Varför kan de inte vänta till i början av november med att plocka fram såna saker?
Jag har en anteckningsbok i min almanacka där jag skriver upp julklappsidéer när jag kommer på nåt.