onsdag 22 oktober 2008

Onödiga fakta

Det cirkulerar så många olika listor på alla bloggar. Jag brukar inte vara road av dom, men nu fick jag lust att svara på denna som jag hittade på bloggen En trebarnsmammas vardag. Så håll till godo ni som vill lära känna mig lite bättre.

höger- eller vänsterhänt? Högerhänt, men spelar biljard som en vänsterhänt
humör just nu? Ok
är det nåt du absolut inte äter? pepparrot
Kläder just nu? Mysbyxor och t-shirt (Mycket ovanligt att jag inte har jeans. Det händer nästan bara när jag tränat och duschat på eftermiddagen/kvällen)
Musik just nu? Tyst och skönt när barnen har lagt sig
vad sa du senast? Shiiit (när jag kopierade den här listan och den inte blev som jag tänkt mig)
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då? På Emil i Lönnebergas tid
Längd och vikt? 171 cm och ca 70 kg
hur många kuddar sover du med? 1
favoritväder? Lagom sommarvärme med lätt bris eller en gnistrande vinterdag med sol och 5 minusgrader
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med? Som scout borde jag väl svara tändstål, kniv och rep.
spelar du nåt instrument? Har försökt lära mig spela piano ett par terminer
morgon- eller nattmänniska? Morgonmänniska, men blir mer och mer kvällsmänniska
sparare eller slösare? Sparare
vem är viktigast för dig? Min familj
bästa film? Vet ej
tror på liv på andra planeter? Någonstans måste det ju finnas
kommer du ihåg din första kärlek? Nej
har du några homosexuella vänner? Inte vad jag vet
tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid? Ja
hur många barn har du/vill du ha? Har 3 och är nöjd med detta
bio eller promenad? promenad
biosnarkar du? Nej
rädd för insekter? Nej
äckligaste insekten? Vet inte
bästa bok? Just nu är det Flyga drake och Allt för min syster. Jag har inte så långt bokminne.
vad vill du jobba som? Detektiv :-)
pizza eller hamburgare? Pizza
stökigt eller välstädat? Småstökigt, men inte kaos
gungar du på stolen? Nej
skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? Nej
hur många syskon har du? en bror
vad är du mest rädd för? Att det skall hända mina barn något
är du rädd för blod? Nej
saltar du på maten? Nej, oftast inte
gillar du att sjunga? Nej
vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Teknisk, eftersom det var mindre språk än på natur
anser du att du är stark? Nej
brukar du sola? Nej, men jag är gärna ute
vad gör du om du får hicka? Väntar tills det går över
röker du? Har aldrig provat
snusar du? Absolut inte
kaffe, te eller inget? Te, men nu är min mugg tom

Svara gärna på listan på din blogg och lägg i så fall en kommentar hos mig så att jag hittar dit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa :)