onsdag 22 oktober 2008

Tidssnuttifiering

Idag blev det inte mycket gjort på jobbet, eller vad säjer ni om den här dagen.

08.20 Kommer till jobbet och ställer in matlådan i kylskåpet. Småpratar med en kollega som varit borta ett par dagar. Småpratar med mitt "fadderbarn", dvs en hyfsat nyanställd kollega som jag är fadder för.
08.45 Sätter mig på min stol för att jobba.
09.00 Stormöte, med kommentarer till kvartalsrapporten och en del annat. Den mest positiva kvartalsrapporten på många, många år så det är ju kul.
10.10 Slut på stormötet. Passerar kaffeautomaten och tar med mig te till rummet.
10.15 Sätter mig på min stol för att jobba.
10.50 Måste kolla var rummet ligger där nästa möte ska vara.
11.00 Möte
11.40 Sätter mig på min stol för att jobba.
12.05 Lunch
12.40 Sätter mig på min stol för att jobba.
13.00 Packar ihop för att gå hem. Jag slutar ju tidigt på onsdagar.

Summa sumarum så har jag jobbat med det jag förväntas göra (som eventuellt kan inbringa pengar till företaget) 15 + 35 + 25 + 20 = 1,35 h fördelat på fyra tillfällen. Hur effektiv blir man då?

Tur att det inte är så här min dag brukar se ut. Jag säger inte att mötena inte är viktiga och att dom inte gör nytta, men ibland blir det för tokigt. Nya tag i morgon!

Inga kommentarer: