lördag 4 oktober 2008

Kanelbullens dag

Tre femtedelar av familjen var borta hela dagen så på förmiddagen hade Martin och jag det mysigt själva. Till lunch kom det en kollega till mig. Vi ville ha lite mer tid att prata än när vi möts i trappan på jobbet. Efter lunchen kom en kompis till Martin så då kunde vi vuxna prata ostört medan dom två lekte på ovanvåningen. Trevligt att få prata av sig en stund!

Vi fikade förståss också på eftermiddagen, med dagens obligatoriska kanelbulle. Tyvärr blev det köpebullar för jag orkade inte baka just idag.

SMHI hotade med dåligt väder, men idag fick vi en fin höstdag till i alla fall. Jag hann med att höstfixa lite i trädgården och så gick jag en rejäl promenad i det fina vädret. Sånna promenader i höstsolen behövs för att orka med långa mörka dagar som kommer, eller bara för att orka med vardagslivet en helt vanlig vecka. Må-bra-reserven behöver byggas upp och inte bara tankas ur.

Inga kommentarer: