tisdag 7 oktober 2008

Lättlagad thaigryta

Kvällens mat var väldigt lättlagad och god så jag tänkte dela med mig av receptet. Det innehåller min favoritingrediens kokosmjölk, så det är klart att det blir gott!

Thaigryta
500 g färsk skinka eller bogfläsk i strimlor
1 burk kokosmjölk
1 1/2 msk kycklingfond eller 1 hönsbuljongtärning
1 msk soja
ca 2 tsk röd currypasta
ca 300 g squash i tärningar
1 röd paprika i strimlor
1 msk socker
1 tsk salt
ca 2 msk ljus
maizenaredning (eller maizenamjöl)

Koka upp kokosmjölk, fond, soja och currypasta.
Tillsätt squash, paprika och skinka.
Smaksätt med socker och salt.
Låt grytan koka på svag värme i 5 min.
Tillsätt maizena och koka 1 min.
Servera med nudlar eller ris och eventuellt jordnötter.

Enligt ursprungsreceptet skulle köttet brynas men det glömde jag och det blev bra ändå, så strunta i det.

Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät verkligen gott, ska jag prova :)