söndag 5 oktober 2008

Ett eget zoo

I går kväll läste jag ur Mamma Mu som godnattsaga för Martin. Han älskar dom böckerna och jag gillar dom också. Dom är ju så härligt tokroliga.

I går hade Kråkan varit på zoo och berättade om det för Mamma Mu. Hon tyckte att det var en bra idé och ville genast starta ett zoo med kor, råttor, bondens hund, myror... Kråkan gillade inte iden för det skulle u vara ovanliga djur. Efter ett tag nämner Mamma Mu kråkor. Då nappar Kråkan. Ett kråk-zoo, det låter ju bra. Och det räcker ju med en kråka.

När jag för andra gången var uppe för att säga till Martin att det var dags att släcka lampan och sova, då hade han byggt ett zoo i sängen. Jag fick en guidning runt hans zoo. Senare var jag tvungen att ta en tur till med kameran.

Här syns drakens grotta och till höger är björnarnas bur.

Rakt fram syns dom okända djuren, en reflexälg och en digimonfigur. Det syns inte så bra på kortet men tell vänster, mellan sängen och bokhyllan är det uppbyggt två våningar. En för påfåglar och en för ankor. Det ljusa huvudet som sticker fram under det bruna täcket är Martin som sover!

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: