fredag 5 september 2014

Scouter, gitarr och geocacher

Äntligen fredag efter en intensiv vecka.

Scouterna har dragit igång ordentligt. Jag är delaktig i en grupp och Mannen och Cissi är ledare för en annan grupp. Det blir två kvällar i veckan med scoutmöte för två av oss per gång. Jag håller på att avveckla mig själv som avdelningsledare så förhoppningsvis ska jag inte vara ledare varje vecka.

Martin har varit på sin första gitarrlektion. Han verkar väldigt nöjd så här långt. Efter det passade han och jag på att shoppa loss. Vi köpte innegympaskor, kängor som jag tror ska funka hela vintern och skaljacka till Martin. Allt i samma affär. Skönt, nu klarar han sig ett tag. Han växer ju så det knakar så troligen måste han ha nya byxor innan jul, men just nu har han kläder i alla fall.
En annan kväll var Mannen och jag och några till geocachare ute och tog några besvärliga cacher där man behövde klättra i träd med klätterutrustning. Jag var mest med som hantlangare och åskådare, men det var en trevlig kväll. Innan vi var färdiga med den sista cachen hann det bli ganska mörkt. På bilden kan man se Mannen hänga där långt uppe i ett träd och signera loggboken.

Nu är det helg med mer roligheter inplanerat, sedan ser kommande vecka ut att bli lite lugnare.

Inga kommentarer: